- مقاله ارزيابي بهره مندي از مديريت دانش در تصميم گيران مديران
دسته: مديريت
بازديد: 1 بار
فرمت فايل: pdf
حجم فايل: 345 كيلوبايت
تعداد صفحات فايل: 16هدف از اين مقاله ارزيابي بهره مندي از مديريت دانش در تصميم
گيران مديران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران مي باشدقيمت فايل فقط 6,000 تومان
دانلود مقاله پاياننامه
كارشناسي ارشد رشته
مديريت(سازمان آموزش و پرورش شهر
تهران)چكيده:
مسئله مورد بررسي در اين پايان نامه جايگاه مديريت
دانش در تصميم گيريهاي مديران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر
تهران مي باشد و به علت اينكه اين تصميمات با آينده دانش آموزان و
سرنوشت ميهن عزيزمان ارتباط مستقيم دارند ، اتخاذ تصميمات نادرست
مي تواند عامل تباه شدن آينده انسان ها و غير قابل
جبران باشد .امروزه مديريت دانش و دسترسي به دانش روز گرانبهاترين
سرمايه شركت ها و سازمانهاي موفق دنيا به خصوص سازمانهاي آموزشي
مي باشد و تصميمات به روزي كه براساس مديريت دانش اتخاذ مي گردند
تعالي سازمان را تضمين مي كنند .با توجه به موارد فوق اهداف تحقيق به شرح ذيل
مي باشند :1- تأثير مديريت دانش در انتخاب نيروهاي مدارس
آموزش و پرورش شهر تهران، توسط مديران2- تأثير مديريت دانش در تصميمات انضباطي مديران
مدارس شهر تهران3- تأثير مديريت دانش در تصميمات پرورشي مديران مدارس
شهر تهران4- تأثير مديريت دانش در تصميمات اداري مديران مدارس
شهر تهران5- تأثير مديريت دانش در تصميمات آموزشي مديران مدارس
شهر تهران6- تأثير مديريت دانش در تبادل تجربيات مديران مدارس
شهر تهرانتحقيق با رويكردي فرضي – قياسي از طريق مشاهده
، مصاحبه ، پرسش نامه و مطالعه ميداني به بررسي روابط همبستگي و
تحليل داده ها و ساختن فرضيه هاي تحقيق ميپردازد
.تحقيق از جنبه هدف ، بنيادي ، كاربردي مي
باشد و نتايج آن در اصلاح و بهبود تصميمات مديران مدارس و به روز
كردن اين تصميمات كاربرد دارد . جامعه آماري تحقيق ، شامل 7300
مدرسه در سطح شهر تهران بوده كه نمونه آماري 300 مدرسه از نقاط
مختلف شهر مي باشد .جهت تجزيه و تحليل داده هاي تحقيق ، از آمار توصيفي و روش
هاي آماري پارامتريك استفاده مي گردد . صحت يا سقم فرضيه
هاي تحقيق با استفاده از آزمون فرض نسبت در سطح معني دار %95
تعيين مي گردد . در نتيجه مديران مدارس شهر تهران در اتخاذ
تصميمات خويش از مديريت دانش استفاده مي كنند و جهت تصميم گيريهاي
بهتر بايد در كليه مدارس ، سايت كامپيوتري ايجاد گردد و با
برگزاري دوره هاي آموزش ضمن خدمت كليه تصميم گيريهاي مديران
براساس مديريت دانش انجام پذيرد و بهتر است مديران مدارس پيش از
انتصاب لااقل پنج سال سابقه ي معاونت در مدارس شهر تهران را
داشته باشند .كلمات كليدي:
مديريت دانش
سبك هاي تصميم گيري
تصميمگيريهاي مديران
مدارسسازمان آموزش و پرورش شهر
تهرانمقدمه
اكثر تصميماتي كه توسط مديران مدارس اتخاذ مي شود با
زندگي و سرنوشت دانش آموزان ارتباط دارد و به گونه ا ي با آينده ي
ميهن عزيزمان عجين مي باشد و اگر اين تصميمات صحيح و سنجيده اتخاذ
شوند آينده روشن و درخشاني در پيش رو خواهيم داشت و در صورتي كه
عجولانه و اشتباه باشند مشكلات عديده اي از جمله مشكلات زير را در
پي خواهد داشت .– تباه كردن زندگي يك يا چند انسان (دانش آموز
)– تحويل عناصر مضر و نامطلوب به
جامعه– عامل ترك تحصيل و تغيير سرنوشت دانش
آموز– عامل افت تحصيلي و مشكلات
اجتماعي– بروز مشكلات روحي ، رواني در دانش
آموزان– بروز مشكلات اداري و تاخير در انجام امور
مربوطه– از بين بردن انگيزه دبيران وكادر آموزشي
مدرسه– ايجاد تعارض بين كادر اداري و آموزشي
مدرسه– عدم برقراري ارتباط مناسب با اولياء دانش
آموزان– جبهه گيري و ايجاد مشكلات رفتاري در دانش آموزان و
اولياء ايشان– عدم آرامش و امنيت فكري دانش آموزان خوب و سالم در
مدرسه با توجه به اينكه دانش از داده ها و اطلاعات نشأت گرفته و
بدنه كلي مهارتهايي است كه افراد براي حل مسائل به كار مي برند و
آميزه اي ازتجربيات، ارزشها، اطلاعات موجود و نگر شهاي كارشناسي
نظام يافته است كه چارچوبي براي ارزشيابي وبهره مندي از تجربيات و
اطلاعات جديد ايجاد ميكند و اطلاعات و داده هاي ناخواسته را
كنار مي گذارد و به طور كلي نحوه مطلوب انجام كار را مي نماياند،
لذا ضروري است جهت موفقيت سازمانها، به خصوص
سازمانهاي آموزشي كه درگير تحولات ودگرگونيهاي روز مي باشند،
دانش روز ومديريت دانش در رأس برنامه هاي سازمان مورد توجه قرار
گيرد لذا در اين تحقيق به جايگاه مديريت دانش در امر تصميم گيري
مديران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران پرداخته مي
شود.قيمت فايل فقط 6,000 تومان
برچسب ها :
مقاله ارزيابي بهره مندي از مديريت دانش در تصميم گيران
مديران ,
نقش مديريت دانش در تصميمگيريهاي مديران ,
مديريت دانش در تصميمگيريهاي مديران مدارس ,
مقاله جايگاه مديريت دانش در تصميمگيريهاي مديران مدارس ,
رابطه مديريت دانش و تصميمگيريهاي مديران مدارس ,
پياده سازي مديريت دانش در سازمانها ,
هدف از پياده سازي مديريت دانش در سازمان اموزش پرورش
پنجشنبه ۱۶ آذر ۹۶ | ۱۹:۲۷ ۳۲ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است