- مباني نظري خواندن و مطالعه
دسته: علوم
انساني
بازديد: 2 بار
فرمت فايل: docx
حجم فايل: 111 كيلوبايت
تعداد صفحات فايل: 56مباني نظري
خواندن و مطالعه (فصل دوم تحقيق)قيمت فايل فقط 27,000 تومان
مباني نظري خواندن و مطالعه (فصل دوم
تحقيق)مشخصات اين متغير:
منابع:
داردپژوهش هاي داخلي و خارجي:
داردكاربرد اين مطلب: منبعي براي فصل دوم پايان
نامه، استفاده در بيان مسئله و پيشينه تحقيق و پروپوزال، استفاده
در مقاله علمي پژوهشي، استفاده در تحقيق و پژوهش ها، استفاده
آموزشي و مطالعه آزاد، آشنايي با اصول روش تحقيق
دانشگاهينوع فايل:wordوقابل
ويرايشميزان مطالعه و گرايش به خواندن و
مطالعه از مهمترين شاخصهاي رشد و توسعه است. بدون شك رشد و
توسعه يك كشور در همه زمينههاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و
اجتماعي مرهون گسترش خواندن، مطالعه، نشر كتاب و برنامهريزي
آموزشي ميباشد. جامعهاي كه در آن خواندن و مطالعه حائزاهميت
است جامعهاي توسعه يافته است. تمام كشورهاي توسعه يافته به
خواندن و مطالعه اهميت فراوان ميدهند و در پي يافتن روشهايي
براي علاقمند كردن افراد جامعه خود به كتابخواني از هرنوع آن
ميباشند. توجه به مدلهاي خواندن و اينكه چگونه ميتوان بهتر
خواند، و همچنين توجه به شيوهها و روشهاي صحيح مطالعه عواملي
است كه اين كشورها در پژوهشهاي خود مورد توجه قرار ميدهند و
در پي دستيابي به آنها هستند.2-2 خواندن
اسميت[1] (1974) براين باور است كه
خواندن پايه مشترك موفقيت در تمام زمينههاي تحصيلي است. خواندن
دريافت عقايد، تجربيات، و مفاهيم است، فعاليتي است كه به فرد
اجازه ميدهد تا دانش وسيعي را به دست آورد، اين كيفيات
كاركردي، خواندن را محور همه سطوح يادگيري قرار ميدهد. به طوري
كه خواندن محور فعاليتهاي تحصيلي و به صورت ابزار موفقيت در
ساير زمينههاي درسي درميآيد.خواندن دربرگيرنده مجموعهاي از
مهارتها است كه بازشناسي لغات نوشته شده، تعيين معناي لغات و
عبارات و هماهنگ ساختن اين معنا با موضوع كلي متن را شامل
ميشود. اين كار مستلزم فرايندهايي است كه در سطوح مختلف
بازنمايي از قبيل حروف، كلمات، عبارات، جملات و واحدهاي بزرگتر
عمل ميكنند. مشكلات خواندن، نوعا” شامل عدم توانايي در
بازشناسي يا درك نوشتهها هستند. در اين ميان، بازشناسي، فرايند
بنياديتري محسوب ميگردد، چرا كه بيش از آنكه كلمهاي را درك
كنيم بايد آن را تشخيص دهيم (يعقوبي، 1383، به نقل از داكرل و
مك شين، 1993، ترجمه، احمدي و اسدي، 1376).عمل خواندن در نگاه اول ساده به نظر ميرسد. واژهها
داراي معنا هستند. بنابراين خواندن ترجمان مستقيم نمادها به
فكركردن يا گفتار است اما در واقع خواندن به اين سادگي هم نيست.
خواندن در اصل، فرايند شگفتآوري است كه در آن فعاليتهاي شناختي
زيادي بايد به طور همزمان عمل نمايد. فرايندي كه خواندن ناميده
ميشود دقيقا” چيست؟ برخي از مولفان براين عقيدهاند كه خواندن يك
فرايند رمزگشايي است و كودكان زماني توانايي خواندن را كسب
ميكنند كه پيوند ميان نمادهاي نوشتاري و اصوات گفتاري را ياد
گرفته باشند. به گفته هريس[2] و سايپي[3] (1975) خواندن تفسير
معنادار نمادهاي كلامي نوشته و يا چاپ شده است. و بارير[4] (1988)
نيز مطالعه و خواندن را به عنوان فرايند تفكر، ارزشيابي، داوري،
تصويرسازي ذهني، استدلال و حل مسئله تعريف كرده است.قيمت فايل فقط 27,000 تومان
برچسب ها :
مباني نظري خواندن و مطالعه ,
دانلود مباني نظري خواندن و مطالعه ,
مباني نظري ,
پيشينه تحقيق ,
دانلود مباني نظري ,
دانلود پيشينه تحقيق
پنجشنبه ۱۶ آذر ۹۶ | ۱۹:۱۷ ۲۳ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است