بررسي نقوش و معماري مسجد كبود و مسجد شيخ لطف الله

 براي توضيحات بيشتر و دانلود كليك كنيد

 

ads

 

  • بررسي نقوش و معماري مسجد كبود و مسجد شيخ لطف الله
    بررسي نقوش و معماري مسجد كبود و مسجد شيخ لطف الله دسته:
    معماري
    بازديد: 1 بار
    فرمت فايل: doc
    حجم فايل: 424 كيلوبايت
    تعداد صفحات فايل: 97

    هدف از اين پژوهش بررسي نقوش و معماري مسجد كبود تبريز و مسجد شيخ
    لطف الله اصفهان مي باشد

    قيمت فايل فقط 45,000 تومان

    خريد

    دانلود پژوهش
    رشته 
    معماري

    بررسي نقوش و معماري مسجد كبود و مسجد شيخ لطف
    الله

    *** اين
    پژوهش با بيش از 100 منبع و در قالب
    97 صفحه ورد بصورت جامع و كامل و براي اولين بار
    در اينترنت ارائه شده است.

    چكيده 

    تداوم در نقوش معماري
    ايراني
    يك روند چند هزار ساله داشت كه در هر دوره بر
    طبق مذهب و دين و نوع مصالح ساختمان دچار تحولاتي مي شد. ولي در
    كل نمادهاي كهن باستان و باستاني ايراني تكرار مي شد.با ظهور
    مكتب تيموري و گسترش كاشي كاري در معماري اين
    روند در دوره صفوي به نقطه اوج خود رسيد. ولي دوره صفوي هم مثل
    ساير دوران ايران در زمينه هنر و معماري در ادامه دوران قبل از
    خود بود. كه در اين بين معماري دوره قره قويونلو (مكتب آذري) در
    زمينه تزيينات بيشترين تاثير را در معماري صفوي گذاشت. در اين
    بين شباهت هاي بسياري در كاشي كاري هاي مسجد كبود و مسجد شيخ
    لطف الله مي توان شاهد بود.

    مسجد شيخ لطف الله به عنوان گنجينه اي از
    تزيينات معماري در زمينه هاي مختلف تزييني خط، نقوش گياهي و
    هندسي و همچنين قاب بندي كه در نقوش صورت مي گرفت تحت تاثير
    مسجد كبود بوده است. با توجه به ريشه آذربايجاني خاندان صفوي مي
    توان گفت همانطور كه قدرت گيري خاندان صفوي از آذربايجان شروع و
    در اصفهان به اوج رسيد. در زمينه معماري نيز مكتب آذري (مسجد
    كبود) را در اصفهان در قالب شيخ لطف الله به اوج
    رساندند.

    با توجه به تداوم نقوش در تزيينات
    معماري
    لزوم توجه به تزيينات معماري در دوره
    قره قويونلو
    به عنوان يك پل ارتباطي بين
    معماري تيموري و معماري صفوي
    مهم به نظر مي رسد كه
    هميشه ناديده گرفته مي شود. عناصر و نقش مايه هاي تزييني بديع و
    غني مسجدكبود و مسجد شيخ لطف الله عاملي گرديده كه هريك از اين
    بناها در زمان خويش به شاهكار هنري دوره تاريخي خود مبدل شوند.
    به همين جهت توجه و مطالعه ي بصري نقوش اين دو مكان كه براساس
    هندسه و تناسبات طراحي شده اين امكان را مي دهد. با بررسي و
    بهره گرفتن از نقوش آثاري را خلق نمود كه داراي ويژگي هاي سنتي
    و مذهبي باشد. با پديد آوردن چنين آثاري مي توان بيشترين ارتباط
    را با مردم برقرار كرد كه در برگيرنده صنايع هنري و دوران
    اسلامي ايران باشد.

    كليد واژه:

    نقوش مسجد كبود تبريز

    نقوش مسجد شيخ الله اصفهان

    فهرست مطالب

    چكيده

    فهرست مطالب

    معرفي بناي مسجد كبود و مسجد شيخ لطف
    الله

    3-1 تاريخچه تبريز.26

    3-2 شيوه معماري آذري.27

    3-2-1 بناهاي سبك آذري.28

    3-3 مختصري از دولت قره
    قويونلو.29

    3-4 نقش دولت قره قويونلو در تاريخ هنر
    ايران.31

    3-5 معماري در دوره قره
    قويونلو.32

    3-6 مسجد كبود.33 

    3-7 بررسي نقوش مسجد كبود
    تبريز36

    3-8 تاريخچه
    اصفهان68  

    3-9 شيوه معماري
    اصفهاني.68  

    3-9-1 بناهاي سبك
    اصفهاني.68

    3- 10 مختصري از دولت
    صفوي70

    3-11 نقش دولت صفوي در تاريخ
    هنر72

    3-12معماري در دوره
    صفوي73

    3-13 مسجد شيخ لطف
    الله.74

    3-14 بررسي نقوش مسجد شيخ لطف الله اصفهان.
    77

    منابع

    قيمت فايل فقط 45,000 تومان

    خريد

    برچسب ها :
    بررسي نقوش و معماري مسجد كبود و مسجد شيخ لطف الله
    ,

    شيوه معماري آذري
    ,
    نقش دولت قره قويونلو در تاريخ هنر ايران
    ,
    بررسي نقوش مسجد كبود تبريز
    ,
    شيوه معماري اصفهاني
    ,
    معماري در دوره صفوي
    ,
    بررسي نقوش مسجد شيخ لطف الله اصفهان
    ,
    معماري مسجد كبود تبريز
    ,
    معماري مسجد شيخ لطف الله اصفهان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.