برنامه‌ریزی ژاپنی‌ها برای ایجاد نخستین بارش شهابی مصنوعی

 

دکتر لنا اوکاجیما، مدیر اجرایی و پایه‌گذار شرکت فضایی «اِی‌ال‌ای»، می‌گوید که در نظر دارد با انجام یک نمایش بارش شهابی رنگارنگ و شگفت‌انگیز در آسمان شب، الهام‌بخش شگفتی و کنجکاوی علمی باشد و همچنین امیدوار است که با این کار، داده‌های مهم جوی را که در مقابله با تغییرات اقلیمی به بشر کمک می‌‌کنند، گردآوری کند.

شرکت فضایی «اِی‌ال‌ای» مستقر در توکیو اعلام کرده که در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد نخستین بارش شهابی مصنوعی در جهان در سال ???? است. در این پروژه که «اسکای کن‌وِس» نام دارد، ماهواره‌هایی به فضا پرتاب خواهد شد تا تجهیزات آتش‌بازی فضایی را در آسمان مستقر کنند.

 

تبلیغ

با کمترین پیش پرداخت نیکرانی شوید!

اطلاعات بیشتر

 

 

 

 

 به گزارش اسکای‌نیوز، هدف از انجام این پروژه در وهله اول، سرگرمی است، اما در عین حال، طراحان این پروژه قصد دارند که داده‌های جوی مزوسفر یا اصطلاحا میان‌سپهر را که برای تحقیقات مرتبط با تغییرات اقلیمی از اهمیت شایانی برخوردار است، گردآوری کنند.

این لایه از اتمسفر، از فاصله ?? کیلومتری تا ?? کیلومتری بالای زمین را در برمی‌گیرد و در حال حاضر، با استفاده از بالن‌های تحقیقاتی و هواپیماها، امکان بررسی دقیق آن‌ها وجود ندارد و در عین حال، پایین‌تر از حدی است که بتوان با استفاده از ماهواره‌ها به بررسی آن‌ پرداخت.

دکتر لنا اوکاجیما می‌گوید که هدف این شرکت، مشارکت در توسعه پایدار بشر و مانوس کردن بیشتر انسان با فضا است.

او می‌گوید: «ما بر این باوریم که می‌توانیم، در عین حال که الهام‌بخش کنجکاوی و علاقه عمومی مردم جهان در قبال فضا و گیتی باشیم، شناخت علمی خود را از تغییرات اقلیمی نیز افزایش دهیم

به گفته این شرکت، آزمایش‌های اولیه زمینی در تولید بارش شهابی رنگارنگ موفقیت‌آمیز بوده است، اما تعیین اینکه ایجاد چنین چیزی در مدار نیز انجام‌پذیر است یا خیر، هنوز ممکن نیست.

دانشمندان امیدوارند که با بررسی تابش نور و مسیر حرکت هر شهاب، بتوانند اطلاعات بیشتری درمورد سرعت باد و ترکیبات اتمسفر جمع‌آوری کنند.

پرتاب این ماهواره که در ابتدا برای سال ???? برنامه‌ریزی شده بود، به‌دلیل خرابی ماهواره به تعویق افتاد، اما اینک همه چیز در حال انجام است تا این پرتاب در زمان تعیین‌شده انجام شود.

منبع : اخبار روز

https://forum.carergateway.gov.au/s/profile/0058w000000VWpxAAG

https://nowewyrazy.uw.edu.pl/profil/LucyCollins3

https://lwccareers.lindsey.edu/employers/26381879-cdab-4a88-841d-6d55e091f75a/dashboard

http://bazar.5zszv.edu.sk/user/profile/2074157

https://jobs.ict-edu.uk/user/lucycollins3/

https://harvard.ltd.education/user/lucycollins3/

http://www.kzncomsafety.gov.za/UserProfile/tabid/255/userId/302430/Default.aspx

https://grupoperuinnova.edu.pe/members/lucycollins3/

https://cibertronic.edu.pe/members/lucycollins3/

https://my.carthage.edu/ICS/Academics/EXS/EXS_3070__UG16/RC_2017_UNDG-EXS_3070__UG16_-01/Announcements.jnz?portlet=Announcements&screen=Main&screenType=change

https://pandora.nla.gov.au/external.html?link=https://stenews.ir/

https://www.pubpub.org/user/lucy-collins

https://ucc.ltd.education/user/lucycollins3/

https://9qr.de/UldXRw

https://shiny.link/FVjZWK

شروع یادگیری یک زبان جدید مثل ژاپنی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، اما با روش‌های مناسب، می‌توانید این مسیر را بهتر و موثر طی کنید. یکی از بهترین روش‌های شروع یادگیری زبان ژاپنی عبارت است از:

 

آموزش اساسی الفبای ژاپنی (هیراگانا و کاتاکانا): این دو سیستم نوشتاری اساسی در زبان ژاپنی را باید در ابتدای راه یادگیری زبان مسلط شوید. هیراگانا و کاتاکانا کاراکترهایی هستند که هر یک برای نوشتن صداهای مختلف استفاده می‌شوند. یادگیری و تمرین مداوم این دو سیستم نوشتاری اساسی می‌تواند اساسی‌ترین قدم برای فهمیدن مکانیک زبان ژاپنی باشد.

 

استفاده از منابع آموزشی متنوع: انتخاب منابع آموزشی گوناگون مثل کتب درسی، ویدیوها، پادکست‌ها، و نرم‌افزارهای آموزشی می‌تواند به شما کمک کند تا از زوایای مختلف به زبان نگاه کنید و مهارت‌های مختلفی از جمله خواندن، شنیدن، گفتار و نوشتن را تقویت کنید. همچنین، در انتخاب منابع به دقت و تعمق عمل کرده و منابعی را انتخاب کنید که به سطح شما منطبق باشند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.