۲۳ بازديد

مرجع فايلهاي امورزشي | كمرويي چيست

 براي توضيحات بيشتر و دانلود كليك كنيد

 

 

 

  • مرجع فايلهاي امورزشي | كمرويي چيست

    كمرويي چيست


    دسته بندي : مباحث رشته ها » عمومي رشته ها

    تحقيق بررسي كمرويي چيست
     متشكل از 32 صفحه ، در قالب word  قابل ويرايش و اماده پرينت

    بخشي از محتوا ::

    هيچ كس خالي از نقص نيست و كمرويي يكي از نواقص آدمي است . در عين حال هر نقصي تا حدودي قابل جبران است . براي تغيير دادن خويش هيچ گاه دير نيست ، فقط كافيست بخواهيم و عمل كنيم .

    كمرويي چيست؟

    كمرويي مقوله اي  نا روشن است، هر چه نزديكتر به آن بنگريم، تنوع بيشتري در آن مشاهده مي كنيم. بنابراين قبل از آنكه حتي بتوانيم درباره ي نحوه ي مقابله با آن فكر كنيم، مي بايد از مضمون كمرويي شناخت بيشتري داشته باشيم. فرهنگ لغت انگليسي آكسفورد مي گويد كه اولين استفاده ي ثبت شده از اين لغت در يك شعر آنگلوساكسون بوده است كه حدود هزار سال بعد از ميلاد مسيح سروده شده است، كه در آن شعر معني اين لغت به  سهولت ترسانده شده بوده است. 

    « كمرو بودن» نشانگر صفت فردي است كه « به خاطر ترسويي، احتياط كاري و بي اطميناني نزديك شدن به او مشكل است.» فرد كمرو « هشيارانه از مواجهه با افراد يا چيزهايي مشخص يا انجام كاري همراه آنان بيزار » است. « وجود بيزار است, به طور محسوسي ترسو است. » 

    ممكن است فرد كمرو « كناره گير يا بي اعتماد باشد.» يا از خمير مايه ي ديگري باشد « شخصيتي پرسش انگيز ، بي اعتماد و مشكوك.» فرهنگ لغت و بستر كمرويي را به عنوان « ناراحت بودن در حضور ديگران» تعريف مي كند.

    اما به نظر نمي رسد كه اين تعاريف مطلب زيادي به آنچه عموماً درباره ي كمرويي مي دانيم بيفزايد. هيچ تعريف واحدي كفايت نمي كند، زيرا كمرويي براي افراد مختلف داراي معاني متفاوت است. شرايط پيچيده اي است كه آثار مختلفي برجاي مي گذارد- از ناراحتي مختصر تا ترس بي مورد از مردم تا روان رنجوري حاد. براي درك بهتر اين پديده پرسشنامه تحقيقي استانفورد در زمينه كمرويي را به حدود 5000 ارائه كرديم.

    آيا شما در حال حاضر خود را فردي كمرو ملاحظه مي كنيد؟

    بله – خير- 

    اگر پاسخ شما منفي است آيا در هيچ دوره اي از زندگي ، خود را به عنوان فردي كمرو  ملاحظه كرده ايد؟

    بله – خير-

    در اين پرسشنامه تعريف مشخصي از كمرويي ارائه نكرده ايم. به جاي آن به هر فردي اجازه داده ايم كه تعريف خودش را به كار گيرد. اول از افراد درخواست كرديم كه بر چسب كمرو بودن را بپذيرند يا رد كنند. سپس مي خواستيم بدانيم چه چيز موجب اتخاذ چنان تصميمي شده است .  ما پرسيديم چه افراد يا موقعيتهايي موجب بروز احساس كمرويي در آنان مي گردد و چه افكار ، احساسات ، اعمال و آثار جسماني اي به دليل احساس كمرويي پديد مي آيند.

    • محتواي فايل دانلودي:

      تحقيق بررسي كمرويي چيست
      متشكل از 32 صفحه ، در قالب word قابل ويرايش و اماده پرينت

عوارض کمرویی در کودکان می‌تواند عوارض جسمی و روانی مختلفی را به دنبال داشته باشد. این وضعیت ممکن است منجر به مشکلات فیزیولوژیکی مانند ضعف عضلات، مشکلات تعادل و هماهنگی حرکتی، کاهش مهارت‌های حرکتی و حتی مشکلات در حرکت‌های روزمره شود. کودکان ممکن است دچار مشکلات در حرکت و مکالمه شوند که می‌تواند تأثیرات جدی بر روند یادگیری و رشد آن‌ها داشته باشد. عوارض روانی نیز ممکن است در اثر کمرویی به وجود آید، از جمله افزایش استرس و اضطراب، کاهش اعتماد به نفس و افزایش احساسات ناامیدی و افسردگی.

 

به طور کلی، عوارض کمرویی در کودکان می‌تواند منجر به مشکلات گوناگونی در زندگی روزمره آن‌ها شود که نیازمند مراقبت و درمان مناسب است. برای کنترل و مدیریت عوارض کمرویی، تشخیص دقیق و به موقع و شروع زودهنگام برنامه‌های توانبخشی و مشاوره‌های روانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا به کودکان کمک شود تا با مشکلات خود مقابله کنند و به حالت بهتری برسند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.